
Forretningsplan for H.C. Andersen Eventyrhus
H.C. Andersen er et stærkt brand for Danmark og Odense, men potentialet er ikke udnyttet tilstrækkeligt i turismemæssig sammenhæng. Så hvordan kan et nyt eventyrhus og en magisk have styrke Odenses brand og turisme?
BARK har udviklet forretningsmodel og program for en idékonkurrence, hvor tværfaglige teams fra hele verden skulle komme med deres bud på et arkitektonisk og formidlingsmæssigt koncept, og ikke mindst har vi vurderet forretningsgrundlaget som afsæt for den videre realisering og fundraising.
Det nye H.C. Andersens Hus er blevet virkeliggjort med et museumsbyggeri tegnet af den japanske stjernearkitekt Kengo Kuma. Museet rummer en have i terræn, der er åben for offentligheden, og et eventyrhus, et børnehus og et museum under jorden. Samtidig vil en bred vifte af state-of-the-art teknologier og scenografiske greb levendegøre forfatterens eventyrlige fortælleunivers.
Projektet er realiseret med donationer fra bl.a. A.P. Møller Fonden og Realdania.
Ydelse Kulturbyggerier
Kunde Museum Odense og Realdania
Projektperiode 2013-2014
Kontakt Caroline Lørup
Antropolog og seniorrådgiver
caroline@b-a-r-k.dk
+45 2889 1707
Relateret:
Læs mere omKulturbyggerier