Search icon
Tilbage til projektoversigt

Markedsanalyse for Medicinsk Museion

BARK har undersøgt mulighederne for, at Medicinsk Museion kan række ud til et nyt og bredere publikum og bruge stedets relationer til universitetsverdenen til at skabe et ’community’ omkring museet.

Medicinsk Museion ligger i en unik arkitektonisk ramme i Bredgade i København. Museet hører under Københavns Universitet, og det var her sundhedsvidenskaben, som vi kender den, havde sin begyndelse. Museet blev grundlagt i 1907 og har en af Europas største samlinger af medicinske artefakter.

Siden 2015 har udvidede åbningstider og innovative og prisvindende udstillinger fået besøgstallet til at stige, men Medicinsk Museion har også haft udfordringer med de fysiske rammer, som gør det svært at have mange besøgende i huset. Med et nyt arkitektonisk projekt ønsker museet at løse nogle af disse udfordringer og samtidig skabe et museum, som er relevant for flere og er mere synligt i bybilledet.

BARK har lavet en markedsanalyse, som undersøger mulighederne for at åbne mere op og række ud til et nyt og bredere publikum. Og for at bruge stedets relationer til universitetsverdenen til at skabe et ’community’ omkring det nye museum.

Markedsanalysen indeholder en vurdering af museets marked, konkurrencesituation og det kommercielle potentiale og indeholder derudover en række casestudier til inspiration for den videre udvikling.

Fakta
Sted København

Ydelse Analyser og evalueringer
Kulturbyggerier

Kunde Medicinsk Museoin og Københavns Universitet

Projektperiode 2019-2020

Kontakt Caroline Lørup
Antropolog og seniorrådgiver
caroline@b-a-r-k.dk
+45 2889 1707

Læs mere om
Analyser og evalueringer
Læs mere om
Kulturbyggerier