Projekter

Filtrer
Bygningsarv
Bytransformation
Civilsamfund
Ikke kategoriseret
Kulturbyggeri
Landdistrikter
Publikationer
Alfabetisk
Kronologisk
Vis alle
Icon Linkedin Icon Twitter Icon Facebook Icon Print Icon Mail

H.C. Andersen Eventyrhus

H.C. Andersens

Eventyrhus

H.C. Andersen er et stærkt brand for Danmark og Odense, men potentialet er ikke udnyttet tilstrækkeligt i turismemæssig sammenhæng. Hvordan kan et nyt eventyrhus og en magisk have styrke Odenses brand og turisme?

BARK har udviklet forretningsmodel og program for en idékonkurrence, hvor tværfaglige teams fra hele verden skulle komme med deres bud på et arkitektonisk og formidlingsmæssigt koncept. Derudover har vi udviklet forretningsmodel for det nye eventyrhus og husets funktioner og størrelse, og ikke mindst har vi vurderet forretningsgrundlaget for attraktionen som grundlag for den videre realisering og fundraising.


Sted

Odense

Ydelse

Udvikling af projekter

Sisimut

Udvikling af projekter

Udvikling

af projekter

Udvikling af projekter

Vi udvikler og kvalificerer ideer i det byggede miljø til holdbare projekter. Vi laver konceptudvikling, feasibility studies og forretningsplaner for nye projekter. Vi vurderer eksisterende bygningers genanvendelsespotentiale, vi udvikler og kvalificerer den gode idé til koncept og fysisk program og tester ideens holdbarhed og levedygtighed i forhold til marked, organisation, anlæg, økonomi, og finansiering.

Kunde

Odense Bys Museer og Realdania

Projektperiode

2013-2014

Kontakt

Caroline Lørup, seniorrådgiver (barsel), caroline@b-a-r-k.dk, (+45) 2889 1707

Caroline Lørup, seniorrådgiver (barsel)

Caroline

Lørup

Rådgiver, antropolog (barsel)

Caroline er antropolog og er specialiseret i rådgivning omkring kulturbyggeri, herunder både visionsprocesser, projektkvalificering og projektrealisering i eksisterende eller nye rammer.

Caroline arbejder særligt med større kulturbyggeriprojekter fra første idé til færdigt byggeri.

Kulturbyggerier har et stort potentiale som dynamo for lokal udvikling, men er ofte lange og omkostningstunge projekter, der involverer en lang række aktører og eksperter. Caroline hjælper med at udvikle og kvalificere den gode idé i tæt samarbejde med projektets interessenter og tester ideens holdbarhed i forhold til marked og kunder, indhold, fysiske rammer, organisation og drift. Og ikke mindst har hun en lang række markeds- og forretningsanalyser bag sig, der omsættes til klare anbefalinger til projektets videre færd.

Mail
Telefon
(+45) 2889 1707
LinkedIn