Tilbage til projektoversigt
Ydelse Partnerskaber og kampagner
Kunde Realdania
Projektperiode 2008-2019
Læs mere om
Partnerskaber og kampagner

Fremtidens Herregård
Som en del af Realdania-kampagnen Fremtidens Herregård har en række danske herregårde fundet nye veje til at genopfinde bygningskulturen i landdistrikterne. Som ramme om kultur, lokale fællesskaber og nye erhverv, der gavner både herregårdene selv og de lokalsamfund, de er en del af. BARK var sekretariat for kampagnen.

Herregården som lokal dynamo
Danmarks omkring 770 herregårde rummer smukke bygninger og kulturmiljøer, som alle fortæller en vigtig historie, men de historiske omgivelser er dyre at vedligeholde, og for mange ejere er det svært at skabe balance mellem økonomisk og bæredygtig drift og bevaring af kulturarven. Så hvordan kan herregårdene udvikle nye forretningsområder med udgangspunkt i bygningsarven og kulturmiljøerne?

Nye veje til fremtidens herregård
BARK udviklede og drev Realdanias kampagne – Fremtidens Herregård. Vi håndterede ansøgninger fra herregårde, gennemførte analyser, studieture og seminarer og formidlede erfaringer fra herregårdsejernes projekter på web, presse, konferencer og publikationer.
Foto: Bjørn Pierri Enevoldsen/Realdania
Fakta
Sted
DanmarkYdelse Partnerskaber og kampagner
Kunde Realdania
Projektperiode 2008-2019
Partnerskaber og kampagner