Search icon
Tilbage til projektoversigt

Forretningsplan for H.C. Andersen Eventyrhus

Det nye H.C. Andersens Hus i Odense byder snart på eventyrlige oplevelser for danske og internationale gæster i alle aldre. BARK lavede forretningsmodel, feasibility study og program for den internationale idékonkurrence, som ligger til grund for projektet. Realiseringen af eventyrhuset er i gang.

H.C. Andersen er et stærkt brand for Danmark og Odense, men potentialet er ikke udnyttet tilstrækkeligt i turismemæssig sammenhæng. Så hvordan kan et nyt eventyrhus og en magisk have styrke Odenses brand og turisme?

BARK har udviklet forretningsmodel og program for en idékonkurrence, hvor tværfaglige teams fra hele verden skulle komme med deres bud på et arkitektonisk og formidlingsmæssigt koncept, og ikke mindst har vi vurderet forretningsgrundlaget som afsæt for den videre realisering og fundraising.

Det nye H.C. Andersens Hus er blevet virkeliggjort med et museumsbyggeri tegnet af den japanske stjernearkitekt Kengo Kuma. Museet rummer en have i terræn, der er åben for offentligheden, og et eventyrhus, et børnehus og et museum under jorden. Samtidig vil en bred vifte af state-of-the-art teknologier og scenografiske greb levendegøre forfatterens eventyrlige fortælleunivers.

Projektet er realiseret med donationer fra bl.a. A.P. Møller Fonden og Realdania.

Fakta
Sted Odense

Ydelse Kulturbyggerier

Kunde Museum Odense og Realdania

Projektperiode 2013-2014

Kontakt Caroline Lørup
Antropolog og seniorrådgiver
caroline@b-a-r-k.dk
+45 2889 1707

Læs mere om
Kulturbyggerier